Ogólne warunki sprzedaży
I DEFINICJE
- OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży.
- Sprzedawca – Przedsiębiorstwo TOP FENCE.
- Kupujący – podmiot gospodarczy lub osoba fizyczna.
II DANE OGÓLNE
- Złożenie potwierdzonego zamówienia lub podpisanie umowy o współpracy oznacza, że kupujący przyjął do wiadomości wszystkie warunki OWS.
- Oferta handlowa sprzedającego jest jednocześnie dokumentem informującym kupującego o warunkach realizacji zamówienia.
Przedsiębiorstwo TOP FENCE gwarantuje 30-dniowy okres ważności oferty. - Realizacja transakcji następuje po złożeniu przez kupującego osobiście lub drogą elektroniczną, pisemnego zamówienia czytelnie podpisanego przez osobę upoważnioną.
- Zamówienie musi zawierać następujące dane:
- dane personalne kupującego,
- rodzaj produktu,
- ilość,
- termin realizacji,
- adres inwestycji i sposób dostawy,
- cenę, formę i termin płatności.
- Termin realizacji biegnie od dnia potwierdzenia zamówienia przez sprzedającego lub od momentu wpłaty zaliczki.
- Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego odbioru zamówionego towaru w ustalonym terminie.
- Jeżeli termin realizacji zostanie niedotrzymany przez sprzedającego na skutek działania siły wyższej kupującemu nie przysługuje prawo do odszkodowania.
Do zdarzeń określonych mianem siły wyższej zalicza się m.in.:- klęski żywiołowe,
- strajki,
- nie zawinione przez sprzedającego przerwy w funkcjonowaniu zakładu,
- nie zawinione przez sprzedającego przerwy w dostawach surowców niezbędnych do produkcji bądź opóźnienia w dostawach ze strony producentów.
- W przypadku gdy zamówienie zawiera wykonanie usługi montażu ogrodzenia kupujący odpowiada za zapewnienie możliwości swobodnej realizacji robót w uzgodnionym czasie i miejscu.
- Wszelkie zmiany w zamówieniu mogą nastąpić w formie pisemnej w terminie do 3 dni od potwierdzenia zamówienia przez sprzedającego. Po tym terminie błędy w zamówieniu obciążają kupującego.
- Kupujący ma obowiązek znać parametry i przeznaczenie zamawianego towaru. Sprzedawca dostarcza towar zgodnie z zamówieniem i nie bierze odpowiedzialności za dalsze jego wykorzystanie, tym bardziej za wykorzystanie niezgodne z jego przeznaczeniem.
- Ulotki, reklama, foldery, wystawy są działaniami wyłącznie poglądowymi. Sprzedający zastrzega sobie prawo bez powiadomienia kupującego do zmian technicznych polepszających jakość i funkcjonalność swoich wyrobów.
Jednakże zmiany te nie mogą mieć wpływu na ustaloną cenę towaru.
III PŁATNOŚCI I CENY
- Cena za zamówiony towar określana jest każdorazowo na potwierdzeniu zamówienia.
- Kupujący jest zobowiązany do zapłaty za towar lub usługę w terminie ustalonym na potwierdzeniu zamówienia.
- W chwili składania zamówienia zamawiający zobowiązany jest do wpłaty zaliczki w wysokości 30% wartości zamówienia. W przypadku samej sprzedaży zapłata za towar musi nastąpić przed dostawą na plac budowy lub być uiszczona u kierowcy dostarczającego zamówienie. W przypadku sprzedaży towaru z usługą montażu zapłata następuje trzy etapowo: 30% zaliczka, 50% przed dostawą towaru na budowę lub płatne u kierowcy dostarczającego zamówienie, 20% po zakończeniu montażu i podpisaniu przez kupującego protokołu odbioru.
- Wniesienie jakichkolwiek reklamacji nie zwalnia kupującego z obowiązku terminowej zapłaty.
- W przypadku nie dotrzymania terminu płatności sprzedawca ma prawo naliczyć kupującemu odsetki za opóźnienie w wysokości przewidzianej ustawą.
- Kupujący staje się właścicielem towaru w momencie całkowitej zapłaty (paragraf 589 kodeksu cywilnego).
- W przypadku nie uzasadnionej odmowy odbioru zamówionego towaru lub wycofania zamówienia przez kupującego po dacie jego złożenia (dane ogólne p. 9) sprzedający ma prawo obciążyć kupującego karą umowną w wysokości 100% wartości brutto zamówienia, wliczając w to wpłacone zaliczki lub przedpłaty.
IV WAŻNE INFORMACJE
- Odbioru technicznego ogrodzenia dokonuje się oglądając jego elementy z odległości minimum 3 metry w jasny najlepiej słoneczny dzień.
- Niewielkie zadrapania lub rysy powstałe podczas montażu, naprawione nie podlegają reklamacji.
- Do usunięcia niewielkich zadrapań sprzedawca przekaże farbę w sprayu w kolorze ogrodzenia przy pomocy, którego należy dokonać drobnych zaprawek.
- Zgrubienia, lekka chropowatość powierzchni lakierowanych, która może wystąpić na towarach sprzedającego jest skutkiem procesu cynkowania ogniowego i nie podlega reklamacji.
- Cynkowanie ogniowe nie jest procesem podnoszącym estetykę produktu tylko procesem w znacznym stopniu przedłużającym jego żywotność.
- Produkty sprzedającego mogą posiadać otwory technologiczne, z których w trakcie eksploatacji mogą wydostawać się skropliny przypominające swoją barwą rdzę. Skropliny mogą pozostawiać plamy na podmurówce lub kostce brukowej. Zaleca się usuwanie ewentualnych plam wodą z detergentem, co najmniej raz w roku podczas mycia i konserwacji ogrodzenia.
- Podczas dojrzewania betonu na jego powierzchni mogą wystąpić wykwity wapienne oraz drobne pęknięcia.
V ODPOWIEDZIALNOŚĆ I REKLAMACJE
- Sprzedający udziela kupującemu gwarancji na okres 24 miesięcy od daty wystawienia faktury.
- Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za towar:
- przy zamówieniu z transportem do momentu dostarczenia do miejsca dostawy,
- przy odbiorze własnym transportem kupującego do momentu wydania z magazynu.
- Sprzedawca udziela pełnej gwarancji na towar pod następującym warunkiem:
- montażu ogrodzenia dokonał autoryzowany przez sprzedającego wykonawca,
- kupujący zleci autoryzowanemu sprzedawcy coroczne przeglądy serwisowe.
- Przedmiotem reklamacji może być towar tylko niezamontowany.
- Kupujący ma obowiązek osobiście lub za pomocą osoby upoważnionej dokonać odbioru jakościowego i ilościowego, dostarczonego towaru i potwierdzić odbiór czytelnym podpisem na dokumentach dostawy.
- W przypadku zauważenia jakichkolwiek wad kupujący ma obowiązek spisać z osobą dostarczającą towar protokół jakościowy i ilościowy i niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji sprzedawcę.
- Towar uważa się za automatycznie przyjęty jeżeli w przeciągu 3 dni od daty dostawy kupujący nie zgłosi żadnych roszczeń.
- Sprzedawca nie dopuszcza roszczeń dotyczących usterek, które powinny się ujawnić w wyniku inspekcji w momencie dostawy, ale które takiej inspekcji nie zostały poddane.
- Reklamacje dotyczące jakościowych wad ukrytych, których stwierdzenie było niemożliwe w dniu dostawy należy przedłożyć sprzedawcy na piśmie po ich ujawnieniu, jednak nie później niż 45 dni od daty dostawy. Po tym terminie odpowiedzialność dostawcy wygasa.
VI ZWROT TOWARU
- Zwrot towaru jest możliwy tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z działem handlowym i potwierdzeniem tego faktu na piśmie.
VII SPRAWY SPORNE
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami w OWS mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (dz. U. nr 139 z 12 06 2003).
- Zarówno sprzedający jak i kupujący będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów. W przypadku nie osiągnięcia porozumienia sądem właściwym do rozpatrzenia sporu będzie sąd powszechny właściwy dla miasta Piła.